Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού

 Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού

Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022)

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου

Το γυμνάσιο Φιλιατών βρίσκεται στον ακριτικό νομό Θεσπρωτίας και κατά το σχολικό έτος 2021-2022 φοιτήσαν σε αυτό 136 μαθητές προερχόμενοι από τα πολυάριθμα χωριά του Δήμου Φιλιατών. Από αυτούς τους μαθητές οι 7 φιλοξενούνταν στο Παράρτημα Προστασίας Παιδιού (Π.Π.Π) Θεσπρωτίας. Το μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου μας ήταν 9 καθηγητές, ενώ 13 συμπλήρωναν το ωράριο τους και σε άλλα σχολεία του νομού.

Το Γυμνάσιο Φιλιατών συστεγάζεται με το ΓΕΛ Φιλιατών και μοιράζεται με αυτό τον προαύλιο χώρο. Διαθέτει εργαστήρια Φυσικής-Χημείας, Πληροφορικής, Τεχνολογίας-Καλλιτεχνικών καθώς και κλειστό Γυμναστήριο.

Η συγκεκριμένη σχολική μονάδα έχει την ιδιαιτερότητα πως πολλοί μαθητές μετακινούνται προς και από αυτήν με λεωφορείο ή ΤΑΞΙ (60 μαθητές για το σχολικό έτος 2021-2022). Το γεγονός αυτό δυσκολεύει τη συμμετοχή των μαθητών σε δραστηριότητες που πραγματοποιούνται μετά τη λήξη του σχολικού προγράμματος (π.χ. ενισχυτική διδασκαλία, δράσεις στο πλαίσιο προγραμμάτων). Επίσης φοιτούν στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα μαθητές που με Εισαγγελική Εντολή φιλοξενούνται στο Π.Π.Π Θεσπρωτίας και προέρχονται επομένως από οικογενειακά περιβάλλοντα δυσλειτουργικά, ανεπαρκή ή προβληματικά. ΄

Τα παραπάνω χαρακτηριστικά δημιουργούν μια σειρά προκλήσεων παιδαγωγικού και εκπαιδευτικού χαρακτήρα.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Θετικά σημεία

Προβληματισμός των μαθητών για την πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου.

Οι μαθητές οριοθέτησαν το χιούμορ και την συμπεριφορά που εμπεριέχει βία. Αντιλήφθηκαν πότε τα αστεία μετατρέπονται σε ενόχληση. Κατανόησαν που τελειώνει η εφηβική παρόρμηση και που ξεκινάει η φυσική και συναισθηματική βία.

Αναδείχθηκαν έννοιες όπως κατανόηση, ανοχή, αποδοχή, ενσυναίσθηση, συνεργασία και σύμπνοια

Οριοθετήθηκαν οι έννοιες της συγκεκαλυμμένης ή μη (φυσικής και συναισθηματικής) βίας και της ενδοσχολικής βίας και συζητήθηκαν οι τρόποι της εξάλειψής τους.

Σημεία προς βελτίωση

Καλύτερη συνεργασία με γονείς και κηδεμόνες, ώστε να περιοριστεί ο αριθμός των μαθητών που εγκαταλείπουν το σχολείο.

Διοικητική λειτουργία

Θετικά σημεία

Προθυμία μαθητών για συμμετοχή στις δράσεις. Δημιουργία πλαισίου επικοινωνίας μεταξύ των μελών του σχολείου και της κοινότητας.

Σημεία προς βελτίωση

Συνέχιση και διεύρυνση της συνεργασίας και με άλλους φορείς.

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Θετικά σημεία

Σημεία προς βελτίωση

Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Λειτουργία

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

2

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις 

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

Σχολική διαρροή - φοίτηση

Λειτουργία

Διοικητική λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

1

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις 

Σχολείο και κοινότητα

Λειτουργία

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

0

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

-

Παρατηρήσεις / Σχόλια

Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων

Ενεργοποίηση μαθητών, αναστοχασμός και κατανόηση της προσφοράς του σχολείου. Βελτίωση των σχέσεων των μαθητών μεταξύ τους. Γνωριμία και συνεργασία με τοπικούς φορείς και συλλόγους. Συμμετοχή των μαθητών σε φιλανθρωπικές δράσεις. Εξωστρέφεια της σχολικής κοινότητας.

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Κάποιες δράσεις δεν πραγματοποιήθηκαν λόγω των περιορισμών εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης. Δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν τη φοίτησή τους στο σχολείο κάποιοι μαθητές .

Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Θέμα 1

Άξονας

Σχέσεις σχολείου - οικογένειας

Ειδικότερο Θέμα

Σωστή χρήση διαδικτύου

Θέμα 2

Άξονας

Σχολική διαρροή - φοίτηση

Ειδικότερο Θέμα

Μέθοδοι προσέγγισης μαθητών που είναι επιρρεπείς στην πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου, καθώς και πάνω σε θέματα ψυχολογίας μαθητών που ζουν μακριά από τις οικογένειές τους.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2022-23

Λειτουργία Τμήματος Ένταξης

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας Σχολείου Σχολικό έτος 2022-23